Tuesday 24 April 2012

Hidup ni macam drama..

Hidup manusia ni memang ada pasang surut..ada time happy..ada juga time sedih..bila kita tengok cerita dalam Tv kita akan tertanya-tanya..ada ke cerita yang happy sangat macam ini..atau ada ke orang yang jahat sangat macam ini..tapi dalam dunia ni ada ramai orang..tiap orang dengan kisah masing-masing..ambil salah satu dari kisah ni..buat drama..pada yang menonton ..akan tertanya-tanya wujud ke hidup yang macam ini.

Bila tengok TV memang akan ada cerita pasal seorang pekerja yang dikenakan oleh officemate dia..juga ada juga cerita bila si A ni buat kerja..si B yang akan dapat nama..ataupun cerita pasal si A terpaksa buat kerja si B..if benda ni tak jadi pada diri sendiri memang aku sendiri rasa drama dalam TV ni cumalah lakonan semata-mata..kejadian yang jadi pagi ini betul-betul buat aku naik marah..seorang staff datang jumpa aku minta tolong draftkan surat sebab si polan ni yang sepatutnya mendraft surat tersebut tapi si polan ni suruh staff ni pula yang draft surat tu..padahal staff itu adalah staff bawahan dia..mungkin kedengaran remeh jika aku cuma berkira pasal draft surat tapi hal ini bukan lagi remeh bila si polan ni dengan confident nya cakap pada boss  "Boss, surat yang boss minta I draft, i dah buat and put on your table"...but bila boss dah approve tetiba dia cakap pula "patutnya surat ni tulis macam ni........".bagi aku dan staff ni yang sama-sama dengar cakap dia ni..aku rasa sungguh tak sangka..hmmm..hidup ni memang drama..

No comments:

Post a Comment